Language structure: variation and change

Workshop on Historical Literary Variation as a Mirror for Language Change

Beste collega’s,

Via deze e-mail nodigen we u graag uit voor de workshop Historical Literary Variation as a Mirror for Language Change op donderdag 13 april 2017. Deze workshop combineert letterkunde en taalkunde op het gebied van taalvariatie en -verandering. Jonge onderzoekers verzorgen lezingen over hun werk, en bespreken verschillende talige en taalkundige elementen vanuit verschillende perspectieven. Marjo van Koppen (UU/UiL OTS), Feike Dietz (UU/ICON) en Marc van Oostendorp (Meertens Instituut) zullen de workshop inleiden en de paneldiscussie aan het einde van de workshop leiden. U bent meer dan welkom om andere geïnteresseerden uit te nodigen. In de bijlage vindt u het programma van de workshop; bezoek onze website https://languagedynamics.wp.hum.uu.nl/workshop-historical-literary-variation-as-a-mirror-for-language-change/ voor het actuele programma en de abstracts van de lezingen.

Zou u per e-mail aan Mirella De Sisto (mirella.de.sisto@meertens.knaw.nl) uw aanwezigheid kenbaar willen maken?

Met vriendelijke groeten,

Jorik van Engeland (UU/UiL OTS)

Cora van de Poppe (UU/ICON)

Mirella De Sisto (Meertens Instituut)

——————————–English version——————————–

Dear colleagues,

Through this email we would like to invite you for the workshop Historical Literary Variation as a Mirror for Language Change on April 13th 2017. This workshop combines the fields of literary studies and linguistics, with a common focus on language variation and change. Young researchers will discuss their work on linguistic phenomena in a broad range of perspectives. Marjo van Koppen (UU/UiL OTS), Feike Dietz (UU/ICON) and Marc van Oostendorp (Meertens Institute) will introduce the workshop and they will  be moderators in de closing panel discussion. Please feel free to invite those interested. The programme of the workshop is attached to this email, on our website https://languagedynamics.wp.hum.uu.nl/workshop-historical-literary-variation-as-a-mirror-for-language-change/ the programme and the abstracts are kept up to date.

Would you please email Mirella De Sisto (mirella.de.sisto@meertens.knaw.nl) to inform us of your presence?

Met vriendelijke groeten,

Jorik van Engeland (UU/UiL OTS)

Cora van de Poppe (UU/ICON)

Mirella De Sisto (Meertens Institute)